Wyjątkowa lekcja wiedzy o społeczeństwie

Powiększ obraz

Tekst: Maria Korbus

Zdjęcia: Maria Korbus, Iwona Siczek, Magdalena Wojcieszyńska

27 marca uczniowie klas ósmych pod kierunkiem dr Justyny Wasil z Wydziału Politologii i Dziennikarstwa UMCS uczestniczyli w symulacji sesji rady miasta. W zajęciach wzięły też udział trzy Studentki tego wydziału, które przy okazji zaprezentowały swoją uczelnię. Przed zajęciami uczniowie drogą elektroniczną otrzymali porządek obrad sesji i mieli za zadanie przygotowanie argumentów za i przeciw: – zamknięciu szkoły podstawowej – budowie na terenie gminy spopielarni zwłok – zakazowi wprowadzania psów do parku miejskiego. Po burzliwych, pełnych emocji i popartych rzeczowymi argumentami obradach radni w głosowaniu przyjęli zdecydowaną większością głosów uchwały o: niezamykaniu szkoły, odrzuceniu zakazu wprowadzania psów do parku miejskiego i braku pozwolenia na budowę spopielarni. Uczniowie uznali, że zajęcia były bardzo ciekawe. Dowiedzieli jak wygląda sesja rady, przekonali się, że praca radnych jest bardzo odpowiedzialna, bo ich decyzje mają wpływ na życie mieszkańców gminy. Być może taka lekcja zainspiruje naszych uczniów do ubiegania się w przyszłości o mandat radnego lub indeks Wydziału Politologii i Dziennikarstwa UMCS. Obszar projektu „Szkoła przyjazna uczniom”: Kształtowanie kompetencji społecznych. 

#szkolaprzyjaznauczniom