Tekst i zdjęcie: Małgorzata Kwiatosz
Zagadka przyrodnicza to innowacyjne działanie , które trwa od września do czerwca i jest skierowane do uczniów klas 4 -6. W drugim tygodniu każdego miesiąca – w poniedziałek , na specjalnej tablicy poświęconej edukacji ekologiczno-przyrodniczej pojawia się zdjęcie „tajemniczego” przedstawiciela fauny lub flory. Zadaniem uczniów jest rozpoznanie tego organizmu i podanie jego pełnej nazwy gatunkowej. Na dostarczenie odpowiedzi dzieci mają tydzień, po czym w kolejnym tygodniu na tej samej tablicy pojawia się prawidłowa odpowiedź i lista uczniów, którzy udzielili poprawnej odpowiedzi i wylosowali nagrody.Okazuje się, że w naszej szkole jest grupa pasjonatów przyrody, którzy z niecierpliwością oczekują na kolejne zagadki. Opisana innowacja sprzyja rozwojowi zainteresowań przyrodniczych i pogłębianiu wiedzy biologicznej. Skłania dzieci do dociekania i poszukiwania o charakterze naukowym, motywuje do korzystania z kolorowych albumów przyrodniczych ( tych z biblioteki szkolnej i tych, które być może leżały nieużyteczne w domu), do korzystania z narzędzi cyfrowych w sposób ukierunkowany. Uczniowie bez presji i nacisku ze strony nauczyciela samodzielnie rozwijają ciekawość poznawczą i zwiększają swoją motywację do nauki. Koordynator działania: Małgorzata Kwiatosz Obszar działania: Dbałość o rozwój zainteresowań uczniów.