Rekrutacja do zajęć projektowych
realizowanych od września 2018r. w ZSP w Krzczonowie
Rekrutacja do zajęć projektowych będzie oparta o analizę wyników nauczania z okresu poprzedzającego realizację projektu (tj. roku szkolnego 2017/2018), opinie nauczycieli i rodziców oraz dokumenty wydane przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Uczniowie z niepełnosprawnością mają zapewniony udział w zajęciach skierowanych do ich grupy wiekowej (o udziale zadecyduje rodzic, uwzględniając stan zdrowia dziecka).
Rekrutacja do zajęć rozwijających zdolności dziecka odbywać się będzie wg następujących kryteriów (0-1 pkt):
- oceny z danego przedmiotu 4 i wyżej na koniec roku
- opinia/orzeczenie PPP
- opinia n-la przedmiotu (predyspozycje/zainteresowania/umiejętności U)
W przypadku równej liczby punktów decyduje wyższa ocena z przedmiotu.
Rekrutacja do zajęć dydaktyczno-wyrównawczych odbywać się będzie wg następujących kryteriów (0-1 pkt):
- oceny z danego przedmiotu 4 i wyżej na koniec roku
- opinia/orzeczenie PPP
- opinia n-la przedmiotu (predyspozycje/zainteresowania/umiejętności U)
W przypadku równej liczby punktów decyduje niższa ocena z przedmiotu.
Rekrutacja do zajęć z doradztwa zawodowego odbywać się będzie wg następujących kryteriów (0-1 pkt):
- w zajęciach uczestniczą uczniowie kończący proces kształcenia w ZSP
Rekrutacja do działań skierowanych do rodziców odbywać się będzie wg następujących kryteriów (0-1 pkt):
Udzielanie pomocy ped-psych – osoby będą zakwalifikowane wg następujących kryteriów (0-1 pkt):
- opinia/orzeczenie PPP
- diagnoza logop/psych
- opinia pedagoga/wychowawcy
W przypadku dużej ilości chętnych osób uczniowie będą zapisywani na listę rezerwowych i sukcesywnie zostaną zapisani zapis na zajęcia, gdy ktoś zwolni miejsce (zrezygnuje z zajęć).
Zajęcia projektowe realizowane w szkole od września 2018r.:
Zadanie 1: Uczniowska Akademia Programowania – zajęcia programowania z wykorzystaniem międzyszkolnej mobilnej pracowni komputerowej oraz zakupionych laptopów
- Zajęcia rozwijające zdolności z programowania w pracowni mobilnej dla uczniów kl.IV-VIII i IIIgim
- Zajęcia rozwijające zdolności z programowania Scratch junior dla uczniów kl II-III
Zadanie2 : Języki obce – mój paszport do rynku pracy! – Zajęcia kształtujące kompetencje językowe oraz umiejętność samokształcenia z wykorzystaniem nowych technologii oraz metody CLIL
- Zajęcia rozwijące uzdolnienia z języka angielskiego dla uczniów kl.I-III
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego dla uczniów kl.IV
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego dla uczniów kl.V
- Welcome in Krzczonów – Zajęcia rozwijące uzdolnienia z języka angielskiego oraz Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego; w Iroku projektu dla uczniów kl.VIII i IIIgim, w II roku projektu dla uczniów kl. VII i VIII;
- Projekt edukacyjny „Okno na świat”-Zajęcia rozwijące uzdolnienia z języka angielskiego dla uczniów kl.V-VI
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka niemieckiego – w I roku projektu dla uczniów kl.VIII i IIIgim, w II roku projektu dla uczniów klas VII i VIII
Zadanie 3: „To lubię – zobaczyć matematykę w przyrodzie” – zajęcia matematyczno-przyrodnicze rozwijające zdolności oraz dydaktyczno-wyrównawcze w edukacji wczesnoszkolnej
- Klub Naukomaniaków – zajęcia rozwijące uzdolnienia – dla uczniów kl. I-III
- Radzę sobie coraz lepiej – zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze w obszarze matematyczno-przyrodniczym – dla uczniów kl. I-III
Zadanie 4: Jak poczuć chemię do nauk przyrodniczych – zajęcia pozalekcyjne z chemii i fizyki prowadzone z wykorzystaniem metody eksperymentu oraz pracy projektowej
- Jesteś tym co jesz – zajęcia rozwijące zdolności w kierunku chemii dla uczniów kl.VII-IIIgim(w I roku projektu) i kl. VII-VIII (w II roku projektu)
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla uczniów kl. VII z trudnościami w nauce fizyki
Zadanie 5: Podróż do tajemniczego świata – zajęcia pozalekcyjne z biologii,przyrody z elementami geografii prowadzone metodą projektu
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla uczniów kl. IV
- Zgłębiamy tajniki przyrodnicze Lubelszczyzny – Zajęcia rozwijące uzdolnienia oraz Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze ; w Iroku projektu dla uczniów kl.VII i VIII, w II roku projektu dla uczniów kl. V i VI
Zadanie 6: Matematyczna Siłownia Umysłowa – zajęcia dla uczniów zdolnych oraz mających trudności z matematyką
- Zajęcia rozwijące uzdolnienia matematyczne – dla uczniów kl.V-VI
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze – dla uczniów kl.VII,VIII,IIIgim (w I roku projektu) oraz dla uczniów kl IV-VI (w II roku projektu)
Zadanie 7: Kompetentni na rynku pracy – organizowanie i udzielanie doradztwa zawodowego
- zajęcia z doradztwa zawodowego dla uczniów kl. VII, VIII, IIIgim
Zadanie 8: Wspomaganie szyte na miarę – organizowanie i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- indywidualna terapia logopedyczna
- indywidualne konsultacje z psychologiem dla uczniów i nauczycieli
- zajęcia warsztatowe dla rodziców
- zajęcia rozwijające motywację uczniów do nauki – dla uczniów kl. VI-VIII i IIIgim (w I roku projektu) oraz kl. IV-VII (w II roku projektu)
- zajęcia grupowe „Techniki uczenia się i zapamiętywania” – dla uczniów kl. VI-VIII i IIIgim (w I roku projektu) oraz kl. IV-VII (w II roku projektu)
(Opublikowano na starej stronie internetowej w dniu 18 lipca 2018 r.)